Genel Bilgi
Kod | INS114 |
Ad | Meslek Resmi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Halil KIRNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Halil KIRNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. Halil KIRNAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimari proje hazırlama ilkelerini kavrayabilme, mimari proje çizimine yönelik esas ve teknikleri uygulayabilme, yapı sistem ve elemanlarına ilişkin detay çizimlerini yapabilme yetkinliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kesit kavramı, Görünüş kavramı ve çizim teknikleri Tefriş kavramı, Avan proje çizimi, Kat planı çizimi, Temel planı çizimi, Vaziyet planı çizimi, Kesit ve görünüş çizimleri, Merdiven, çatı, sistem detayı çizimleri, Statik proje kavramı, Statik proje aplikasyon planlarının çizimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Halil Kırnak
Notlar
Pancarcı, A., Öcal M.E.2013. Yapı teknik resmi, Birsen yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimari projenin ne olduğunu açıklar |
ÖÇ02 | Mimari proje çizimi için ön hazırlık çalışmalarını yapması gerektiğini kavrar |
ÖÇ03 | Bina plan çizimini kavrar |
ÖÇ04 | Projelendirme aşamalarını ve uygulama ilkelerini açıklar |
ÖÇ05 | Yapı ile ilgili ince detaylarını kavrar |
ÖÇ06 | Proje sunmanın püf noktalarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanımını kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Şantiye yönetim süreçlerini bilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile etkin iletişim kurar ve kendini ifade eder. Verilen bir konu hakkında toplum önünde fikirlerini savunacak özgüvene ve mesleki donanıma sahiptir. Ayrıca İngilizce ile kendini ifade eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meslek resmin önemi ve tanımı | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mimari kavramlar, geometrik çizimler, çizgi uygulamaları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | İzdüşüm kavramı ve uygulamaları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Kesit kavramı ve çizim teknikleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Görünüş kavramı ve çizim teknikleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Tefriş kavramı | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Tefriş nasıl yapılır | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kat planı çizimi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Temel planı çizimi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Vaziyet planı çizimi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Kesit ve görünüş çizimleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Merdiven, çatı, sistem detayı çizimleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Statik proje kavramı | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Statik proje aplikasyon planlarının çizimi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |