Genel Bilgi
Kod | BDM201 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Halil KIRNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Halil KIRNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. Halil KIRNAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere bilgisayar destekli iki boyutlu çizim yapma konusunda yeterlilik kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Paket Programın çalışma prensipleri ve başlangıç düzenlemeleri, dosya işlemleri ve çizim öncesi hazırlık, temel çizim komutları (düz çizgi, daire, yay, çokgen çizimi), Temel çizim komutları (İçi dolu çokgen, elips, helis ve tarama çizimi), Yazı yazma, düzeltme ve düzenleme komutları, görüntü kontrolü, katmanlar ve nesne özellikleri, ölçülendirme, blok ve dış ortamdan çizim ekleme, izometrik çizimler, çıktı Alma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Halil KIRNAK
Notlar
Can Murat, 2003. Autocad. Nadir yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel çizim komutlarını açıklar |
ÖÇ02 | Çizim uygulamaları kavrar |
ÖÇ03 | Düzenleme ve ölçülendirme komutlarını açıklar |
ÖÇ04 | BDÇ programları arası veri dönüşümleri yaparak çıktı almayı kavrar |
ÖÇ05 | Autocad programının çalışma prensibini açıklar |
ÖÇ06 | Klasik çizim ile bilgisayar destekli çizim arasındaki farklılıkları açıklar |
ÖÇ07 | İnşaat ile ilgili çizimlerde Autocad kullanımını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanımını kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Şantiye yönetim süreçlerini bilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile etkin iletişim kurar ve kendini ifade eder. Verilen bir konu hakkında toplum önünde fikirlerini savunacak özgüvene ve mesleki donanıma sahiptir. Ayrıca İngilizce ile kendini ifade eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekran düzenleme ve çizim yardımcı komutlarıyla BDÇ yazılımını çalıştırma seçeneklerini seçme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ekran görüntü ve çizim ayarlarını yapma ve BDÇ yazılımını kapatma | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel çizim komutlarını kullanarak çizim yapma ve koordinat sistemlerini kullanma | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çizim komutlarını kullanarak teknik resim çizme ve çizimlere yazı ekleme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çizim komutları ile ilgili örnek uygulamalar | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Düzenleme komutlarını kullanabilme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çizim elemanlarının özelliklerini değiştirme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çizim elemanlarını çoğaltma | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ölçülendirme ayarlamasını yapma | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ölçülendirme komutlarını kullanma | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ölçüleri değiştirmek, yüzey işleme işareti eklemek ve tolerans ekleme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | BDÇ yazılımları arasında 2B (iki boyutlu) veri transferi yapabilme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 2B (iki boyutlu) veri transferi için dosya uzantılarını kullanma | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çıktı alınarak tanımlanmış yazıcı seçimini yapma, çıktı almada kullanılacak kağıt boyutunun seçimini yapma, çıktı alınacak alanı belirlemek, yazdırma ölçeğini seçebilme. | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |