Genel Bilgi
Kod | INS231 |
Ad | Su Temini ve Atık Sular |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AHMET YÜCEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AHMET YÜCEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su getirme projelerinin gerçekleştirilmesi amacına yönelik su kaynağından başlayarak tüketim noktasına kadar geçen tüm proje safhalarını temel ilkeleriyle kavranması, kullanılmış ve atık suların uzaklaştırılma konularında yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
İçilebilir suyun özellikleri, etüt çalışmasında yapılacak yöntemler, suların derlenme yöntemleri, suların depolanma yöntemleri, suların arıtılma yöntemleri, suların iletilme ilke ve esasları, atık suların toplanması, arıtılması ve uzaklaştırılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Ahmet YÜCEL
Notlar
Su Temini ve Atık Suların Uzaklaştırılması Yılmaz Muslu, Su vakfı yayınları, 2013
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alt yapı çalışmalarına yönelik(Su getirme ve atık su uzaklaştırma)temel bilgi ve becerilerin kazandırılması, doğal kaynakların kirletilmeden (su için) verimli ve ekonomik kullanım yollarını kavrar |
ÖÇ02 | Çevredeki kullanılabilir su kaynaklarını açıklar |
ÖÇ03 | Tespit edilen su kaynaklarının etüt çalışmalarını açıklar |
ÖÇ04 | Etüdü yapılan su kaynaklarının derlenip toplanması çalışmalarını açıklar |
ÖÇ05 | Suyun kaynağından kullanım noktalara kadar iletilmesinin hesabı ve denetimini açıklar |
ÖÇ06 | Suların depolanma sebeplerini bilir ve depo hesabını kavrar |
ÖÇ07 | Yerleşim alanlarına suyun dağıtım sistemlerini açıklar |
ÖÇ08 | Suyun kaynağından kullanım noktalara kadar kullanılması çalışmalarını denetler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanımını kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Şantiye yönetim süreçlerini bilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile etkin iletişim kurar ve kendini ifade eder. Verilen bir konu hakkında toplum önünde fikirlerini savunacak özgüvene ve mesleki donanıma sahiptir. Ayrıca İngilizce ile kendini ifade eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizin su potansiyeli | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçilebilir suda aranan özellikler | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Su kaynaklarının sınıflandırılması ve gelecekteki ihtiyaç duyulan suyun hesaplanması | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yüzeysel ve yeraltı su kaynaklarının incelenmesi | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Suların derlenmesi | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Suların iletilmesi ve iletim hattı problemleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Suların arıtılması.Suların depolama ilke ve esasları | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Suların dağıtılma sistemleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Şebeke analizleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Atık suların derlenmesi | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atık suların arıtılması | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Atık su problemleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Atık suların uzaklaştırma metodları | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Atık suların uzaklaştırılması | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |