Genel Bilgi
Kod | EEE424 |
Ad | Power Electronics II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET UĞRAŞ CUMA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET UĞRAŞ CUMA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Harmonikleri tanıma ve harmonikleri analiz edebilme, Frekans dönüştürcüleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinme, PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Güç Elektroniği Sisteminin detaylı simülasyonunu gerçekleştirilebilme.
Dersin İçeriği
Harmonikler, Frekans Dönüştürücüleri: Cycloconverter ve Gerilim Kaynaklı Evirgeçler, Gerilim Kontrol Yöntemleri, DC - DC konvertörler, Güç Elektroniği Uygulamaları, PSCAD/EMTDC simülasyon progamıyla modelleme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. H. Rashid, Power Electronics Handbook
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Harmonikleri tanır ve harmonikleri analiz eder |
ÖÇ02 | Harmonik Filtre tasarlar |
ÖÇ03 | Cycloconverterlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ04 | Gerilim kaynaklı evirgeçlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ05 | Gerilim kontrol yöntemlerini açıklar |
ÖÇ06 | DC - DC konvertörlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ07 | Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç kaynakları, Güç Kalitesi gibi Güç Elektroniği Uygulamalarını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Harmonikler - Harmoniklerin Analizi, Yük ve Kaynak Açısından Harmoniklerin Analizi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Harmonikler - Harmonik Filtereler, Harmonik Filtrelerin Analizi ve Dizaynı | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Frekans Dönüştürücüler - Cycloconverterler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Frekans Dönüştürücüler - Tek Faz Evirgeçler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Frekans Dönüştürücüler - Tek Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Frekans Dönüştürücüler - Tek Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Arasınav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Frekans Dönüştürücüler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Frekans Dönüştürücü Devrelerinin Simülasyonları | PSCAD örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DC - DC Konvertörler - Buck DC- DC Konvertör, Boost DC- DC Konvertörler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | DC - DC Konvertörler - Buck-Boost DC- DC Konvertör, Cuk DC- DC Konvertörler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | DC - DC Konvertörler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla DC -DC Konvertör Devrelerinin Simülasyonları | PSCAD örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Güç Elektroniği Uygulamaları - DC ve AC Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç Kaynakları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları-2 | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |