Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | EEE468 |
| Ad | Occupational Health and Safety II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle, iş sağlığı ve güvenliğinin gerekliliğini ve önemini öğreterek; modern tekniklerle bu konularda iyileştirme çalışmalarının nasıl yapılacağını göstererek, konunun hukuksal ve etik boyutu hakkında gerekli bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Temel iş güvenliği kavramları/ İş güvenliğinin tarihçesi / İş sağlığı ve güvenliğinin genel prensipleri/ Risk tanımı ve risk değerlendirmesi/ İş hijyeni/ Meslek hastalıkları/ İş kazalarına ve işçi sağlığı sorunlarına karşı alınabilecek önlemler/ Ergonomi/Kişisel Koruyucu Donanımlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Royal society of chemistry
Notlar
görsel kaynak
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Güvenlik kültürü oluşturmaya çalışılır. İş sağlığı ve güvenliği konusunda temel kavramları öğrenir |
| ÖÇ02 | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur |
| ÖÇ03 | İş hijyeninin önemini bilir |
| ÖÇ04 | Meslek hastalıklarının sebeplerini, etkilerini ve önleme/korunma yollarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 3 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Güvenlik kültürü | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 2 | İş sağlığı güvenliği kültürü | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
| 3 | İş sağlığı ve güvenliği tanımı, tarihsel gelişimi ve önemi | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
| 4 | İş sağlığı ve güvenliğinin genel prensipleri | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 5 | İş kazaları ve meslek hastalıklarının tarihçesi, istatistiki bilgiler | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
| 6 | Çalışma ortamı gözetimi | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 7 | İş hijyeni | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Sağlık gözetimi | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 10 | Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 11 | Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 12 | Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 13 | Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 14 | Psikososyal risk etmenleri | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 15 | Psikososyal risk etmenleri | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||