TSP214 Almanca II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TSP214
Ad Almanca II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FİLİZ AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. FİLİZ AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Turizm sektorunde calisacak personellerin sektorde ihtiyac duyabileceği temel almanca bilgisinin altyapisini olusturmak

Dersin İçeriği

Okutulan unitelerle hedeflenen temel dilbilgisi kurallarinin ediniminin yanisira kendini ve kisileri tanitma, zevk ve hobilerinde bahsedebilme, zaman kavramini ve sayilari anlama ve kullanabilme becerilerini kazandirmaktir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Lagune 1 Kursbuch, Hueber

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almanca dili kullanim yetenegi kazanir.
ÖÇ02 Almanca dilbilgisi kullanimini ogrenir
ÖÇ03 Almanca temel konusma becerisine sahip olur
ÖÇ04 Basit duzeyde sohbet edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sahis zamirleri (yalin hal) konjugation (personal pronomen) nominativ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sahis zamirleri(yalin hal) konjugation (personal pronomen) nominativ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fiil ve ozne ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Olumlu ve olumsuz sorular (satzfrage) (positiv-negativ) ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Belirli/belirsiz takilar nominativ/akkusativ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Belirli/belirsiz takilar nominativ/akkusativ ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yalin hal/-i hali ayrilabilen fiiller(trennbare verben) ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yalin hal/-i hali ayrilabilen fiiller(trennbare verben) ilgili konuların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Fiil cekimleri ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fiil cekimleri ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sayilar(zahlen)saatler(uhrzeiten) ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Soru edatlari frage pronomen ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Soru edatlari frage pronomen ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:12