Genel Bilgi
Kod | TSP228 |
Ad | Araştırma Yönetim ve Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kaynak araştırması yapma, araştırma raporu hazırlama, kaynakça oluşturma, araştırma sonuçlarını değerlendirme ve araştırmayı sunma.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yok.
Kaynaklar
Arıkan, R.(2011), Araştırma Yöntem ve Teknikleri, 2.Baskı, Ankara, Nobel Yayınevi.
Notlar
Ders Notları, Seval RENKAL DIBLAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yöntemlerinde kullanılan temel kavramları ve terminolojiyi anlar. |
ÖÇ02 | Bir araştırma projesini başından sonuna dek götürür. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmalara yönelik yöntemleri açıklar. |
ÖÇ04 | Araştırmanın niteliğine uygun veri toplama aracını seçer. |
ÖÇ05 | Bilimsel araştırma raporu hazırlama sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | Raporlaştırmadaki yazım kurallarını ifade eder. |
ÖÇ07 | Bilimsel araştırma yapma sürecindeki etik kuralları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi, bilim, araştırma | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırma yöntemleri nedir | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Araştırmanın ne olduğu ve nasıl yapıldığıyla ilgili genel bilgilerin verilmesi | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | araştırma yöntemlerindeki temel kavramlar | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | veri toplama teknikleri ve veri analizi | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Araştırma süreci | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | araştırma konusunun belirlenmesi | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | Ders sunumunu inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kaynak araştırması yapma | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Araştırma sonuçlarını değerlendirme | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Araştırma sonuçlarının incelenmesi | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırma sonuçlarını rapor haline dönüştürme | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunuma hazırlık yapma ve sunumu tasarlama | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sunum yapma | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sunumların değerlendirilmesi | Ders sunumunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | Ders sunumunu inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Ders sunumunu inceleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |