Genel Bilgi
Kod | AY499 |
Ad | Sporda Beslenme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Yeliz SERİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Yeliz SERİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini öğreterek sporda beslenme ,sağlık ,performans etkileşimini bilen ve bu bilgilerini pratiğe aktaran spor yöneticileri yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Beslenmenin temel bilgisi sporda beslenme sağlık, performans etkileşimi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
ÖÇ02 | Sporcularda enerji ve besin ögesi gereksinimlerini karşılayabilmenin sporcu sağlığı üzerine etkilerini kavrar. |
ÖÇ03 | Müsabaka öncesi ,sırası,sonrası beslenme özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkilerini bilir. |
ÖÇ05 | Beslenme,sağlık,performans etkileşimini bilerek sporda doğru beslenmeyi uygular ve uygulatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beslenmenin önemi, Beslenme, Sağlık ve Performans ilişkisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
2 | Besin Ögeleri, Besinlerin Enerji Değerleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
3 | Proteinler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
4 | Proteinler ve sporcu performansı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
5 | Yağlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
6 | L-Karnitin ve Sporcu Performansı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
7 | Karbonhidratlar, Glisemik indeks | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV | |
9 | Karbonhidratlar ve Sporcu Performansı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
10 | Vitaminler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
11 | Mineraller ve Sporcu Performansı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
12 | Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
13 | Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
14 | Müsabaka dönemi beslenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
15 | Genel Tekrar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |