EEE113 Introduction to Electrical Engineering

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE113
Ad Introduction to Electrical Engineering
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ ARICA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SAMİ ARICA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Elektrik-Elektronik mühendisliği içeriği konusunda farkındalık yaratmak, öğrencileri mesleğe çekmek ve ilgi oluşturmak.

Dersin İçeriği

Elektrik nedir, Elektrik Biliminin Tarihi, Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı, Güç Ağları, Elektrik Mühendisi ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar, Analog Elektronik, Sayısal Elektronik, Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli, Eşdeğer Devre Kavramı, Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi, Ölçme ve Kontrol Sistemleri, Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim, Mühendislik Etiği, Etik Kodları, Etik Problemleri ve Onların Çözüm Teknikleri, IEEE Etik Kodları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Dersin içeriğinin tamamını kapsayan bir ders kitabı yoktur.

Notlar

Ders içeriği dersin öğretim üyesinin anlatımları ve ders notlarından takip edilebilir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik bilgisinin mühendislikte zorunlu olduğunu anlamak
ÖÇ02 Mühendislik problemlerini çözmek için matematiksel modellerin kurulması
ÖÇ03 Sistem kavramı kullanarak genellikle karmaşık bir mühendislik sorununu anlama yeteneği
ÖÇ04 Bir karara varmanın,analiz etmenin, yorumlamanın ve veri toplamanın önemini anlamak
ÖÇ05 Elektronik teknolojisinin avantajlarını anlamak
ÖÇ06 Hem sözlü hem de yazılı olarak etkin inglizce iletişim kurma becerisi
ÖÇ07 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin tanınması; Bilgilere erişme yeteneği, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etmek ve onu / kendini eğitmek için takip etmek
ÖÇ08 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Elektrik nedir Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Elektrik Biliminin Tarihi Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Güç Ağları Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Elektrik ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar Ders kitabı okuma/Problem çözme.
6 Analog Elektronik Ders kitabı okuma/Problem çözme.
7 Sayısal Elektronik Ders kitabı okuma/Problem çözme.
8 Ara Sınav Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Eşdeğer Devre Kavramı Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ölçme ve Kontrol Sistemleri Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Mühendislik Etiği, Etik Kodları, Etik Problemlerini Anlamak ve Onların Çözüm Teknikleri Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Mühendsilerin Hakları ve Sorumlulukları, Çevresel Etik, IEEE Etik Kodları, Kurumsal Etik Ders kitabı okuma/Problem çözme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma/Problem çözme.


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 02:03