Genel Bilgi
Kod | EEE112 |
Ad | Technical English II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye dallarıyla ilgili İngilizce metinleri anlayacak ve bunların üzerinde konuşacak arka planı sağlama.
Dersin İçeriği
Ders, Elektrik-elektronik mühendisliğinin farklı konularıyla ilgili metinleri okuma, anlama ve tartışmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
1 yıl hazırlık İngilizce dil eğitimi alıp başarılı olmak.
Kaynaklar
Ders Kitabı: 1-Oxford English for Electronics,2-Cambridge English for Engineering, Seviye: Upper Intermediate to advanced Yayınevi: Oxford University Press, Cambridge English for Engineering Yazarlar:1- Eric H. Giendinning, John McEwan 2-Mark Ibbotson
Notlar
Ders ve konularla ilgili makale ve araştırma yazıları, netteki öğrencilere uygun ilgili bilimsel videolar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağlama uygun biçimde sunulmuş kelime dağarcığını çalışır. |
ÖÇ02 | Ön ve arka ekleri, bileşik yapıları gözden geçirebilir ve farklı konularda yazarak ve tartışarak dil yeteneğini geliştirebilir. |
ÖÇ03 | .Dil yeterliliğini geliştirmek için faydalı olabilecek mesleki kelime, tümce ve yapıları anlayabilmesi. |
ÖÇ04 | Dil yeterliliğini artırmak için gerekli ve faydalı olabilecek kelime, tümce ve yapıları anlayabilmesi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Electronics in the home-Understanding diagrams | Research and assignment about subject(s) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Technology in Use- Describing technical functions and applications.Explaning how technology works. | Research and assignment about subject(s) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Living with Computers-Things we can do on the computer. | Self awareness,discussion about technology with computers. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
4 | L.E.Ds | Where,how,why and who uses L.E.Ds | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Materials Technology-Describing specific materials, Categorising materials, Discussing Quality issues. | Research and assignment about subject(s) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Components and assemblies-Describing component shapes and features. | Research and presentation. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Technical development- Discussing technical requirements-suggesting ideas and solutions-assesing feasibilty. | Research and presentation. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Revise | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Input Devices: the eyes of your PC, Output Devices: Printers | Research and assignment about subject(s) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Prefixes- Common Prefixes, verb prefixes , the prefixes e- and cyber | Word derivations.Examples of frequently used technical words. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sufixes- Common suffixes and Compounds (Some type of collocations) | Word derivations.Examples of frequently used technical words. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Procedures and precautions- Describing health and safety precautions | Research and assignment about subject(s) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Test and repair instruments-Tuning in,Language study (cause and effect) | Writing assignment | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | ICT systems. | Research and presentation. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
15 | ÖNCEKİ KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | READING AND DISCUSSION OF THE PREVIOUS TOPICS. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |