Genel Bilgi
Kod | EEE219 |
Ad | Economics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MURAT PÜTÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MURAT PÜTÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroekonominin temel konularını giriş düzeyinde anlatma
Dersin İçeriği
Bir sosyal bilim olarak iktisat ve iktisatta yöntem, iktisadın temel kavramları, Mikro iktisadın temel kavramları, piyasa, talep ve arz, talep ve arz esneklikleri, tüketici teorisi, üretim teorisi, maliyet teorisi, tüketici ve üretici dengesi, farklı piyasa türleri, tam rekabet piyasası, tekel, oligopol, tekelci rekabet, oyun teorisi ve iktisadi uygulamaları, dışsallıklar, kamu malları ve vergilendirme, piyasa düzenlemeleri, faktör piyasaları konuları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Parkin, Michael. Economics, Global edition, Pearson Education.
Notlar
Case, Karl E.; Fair, Ray C. and Oster, Sharon M. (2020). Principles of Economics, Thirteenth (Global) Edition, Pearson Education. Mankiw, G. (2018). Principles of Economics, Eighth Edition, Cengage Learning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanır. |
ÖÇ02 | İktisat biliminin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini öğrenir. |
ÖÇ03 | İktisat biliminin temel dallarını makro-mikro düzeyde öğrenir. |
ÖÇ04 | Fiyat teorisi, talep yasası ve özellikleri ile arz yasası ve özelliklerini anlar. |
ÖÇ05 | Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Piyasa; Talep ve Arz | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Talep Teorisi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Talep Esneklikleri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Arz Esneklikleri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Tüketici Davranışları Teorisi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Açıklanmış Tercihler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Firma Arzı | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Üretim Fonksiyonu | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Üretim Teorisi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Maliyet Teorisi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Tam Rekabet Piyasası | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Aksak Rekabet Piyasaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Aksak Rekabet Piyasaları 2 | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |