Genel Bilgi
Kod | EEE307 |
Ad | Logic Circuits |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel lojik tasarım yapabilecek bigi ve becerileri kazanır.
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri, iki, sekiz ve on altı tabanlı sayı sistemleri, sayı sistemi çevirimleri, Boolean Cebiri, Lojik Kapıları, Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesi, Harita Metodu, Tablolama Yöntemi, Kombinatörel Devreler, İkili Aritmetik Elemanları, Kodlayıcı ve Kod Çözücüleri, Multipleksörler ve Veri Seçiciler, Veri Dağıtıcılar, Karşılaştırma Devreleri, ROM, Programlanabilir Mantık Devreleri, Mandallar ve Flip-Floplar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Digital Design, Morris Mano
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lojik devrelerinin giriş ve çıkış değerlerinin analizini yapar |
ÖÇ02 | Bir lojik tasarım problemini çözer. |
ÖÇ03 | Lojik devrelerinde olabilecek hataları tesbit ederek giderir. |
ÖÇ04 | Öğrenci Boolean ifadesi verilen bir devrenin çizimini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkili sayılarSayı tabanı değiştirmeTümleyenlerİşaretli ikili sayılar | Oku Chapter 1.1-1.5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İkili kodlarİkili depolama ve kütükler | Oku Chapter 1.6-1.9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Boolean tanımlarıTemel teoremlerBoolean fonksiyonlar | Oku Chapter 2.1-2.4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Kanonik ve standart forumlarDiğer Lojik işlemlerSayısal lojik kapıları | Oku Chapter 2.5-2.8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesiKarnaugh Haritalama yöntemiİki,üç, dört ve beş değişkenli haritalar | Oku Chapter 3.1-3.8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Toplamların çarpım sadeleştirimeNAND ve NOR ile uygulamalarıDikkate alınmayan durumlar | Oku Chapter 3.5-3.8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
7 | Ara sınav öncesi tekrar | Problem çöz Chapter 1,2,3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Elde dalgacı aktaran toplayıcılarElde tahmin eden toplayıcılarKod Çeviriciler | Oku Chapter 4.5-4.6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Analiz prosedürüÇok seviyeli NAND kapılarıÇok seviyeli NOR kapılarıEXOR fonksiyonları | Oku Chapter 4.7-4.9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İkil toplama ve çıkartmaDesimal toplayıcıGenlik karşılaştırıcı | Oku Chapter 5.1-5.4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | KodlayıcılarKod ÇözücülerMultpleksırlar | Oku Chapter 5.5-5.6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Bellek ElemanlarıROM RAMProgramlanabilir mantık dizileriProgramlanabilir dizi devreleriAlan programlanabilir kapı dizileri | Oku Chapter 5.5-5.6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ardışık Devre tasarımına girişiFlip-Floplar | Oku Chapter 6.1-6.3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Devre modelleme yazılımlarıBetimleme teknikleri | Modelsim Student Version'u kur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |