AB302 Antrenman Bilimi II

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB302
Ad Antrenman Bilimi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenman Bilgisi konusundaki kavramları ve yöntemleri öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Birim antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. Kısa süreli planlama. Yıllık planlama. Biyomotor yetilerin dönemlemesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998

Notlar

Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007 Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolünü bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Antrenman planlanmasındaki mikro ve makro döngüleri bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Yıllık Planlama konusunu bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Biyomotor yetilerin dönemlemesini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Yıllık Plan Antrenman Evreleri ve özelliklerini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Yıllık Plan çizelgesini bilir, hazırlar ve uygular.
ÖÇ07 vize sınavı
ÖÇ08 Uzun süreli planlamayı bilir, hazırlar ve uygular.
ÖÇ09 Sporsal yarışma özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ10 Bireysel ve takım sporlarında Kuvvet Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Bireysel ve takım sporlarında Dayanıklılık Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Bireysel ve takım sporlarında Sürat Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ13 Bireysel ve takım sporlarında Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ14 Yetenek seçimi önemini bilir, açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Kısa Süreli Planlama(Mikro-Makro döngüler) Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Yıllık Planlama, Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Yıllık Planlama, Kaynak okuma, literatür tarama
5 Yıllık Plan Eğitimi Aşamaları ve özellikleri, Kaynak okuma, literatür tarama
6 Yıllık Plan çizelgesi. Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Genel tekrar Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uzun süreli planlama. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Sporsal yarışma. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Kuvvet Antrenmanı, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Dayanıklılık Antrenmanı. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Sürat antrenmanı. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Esneklik ve Koordinasyon antrenmanı. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Yetenek seçimi. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 11:23