Genel Bilgi
Kod | MV148 |
Ad | Davranışsal Ekonomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, psikolojik ve sosyolojik faktörlerin ekonomik karar almadaki önemini ve rolünü açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Dersle ilgili açıklamalar, dersin tanıtımı ve temel kavramlara ilişkin değerlendirmeler; davranışsal iktisatın konusu ve kapsamı; davranışsal iktisadın metodolojisi; davranış motifleri olarak, adalet, karşılıklılık, değerler, tercihler, seçimler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Davranışsal İktisat ve Davranışsal İktisadın Uygulamaları-Hannu Vartiainen ve Peter Diamond; Davranışsal Ekonomi Yaklaşımları-Sumeyra Duman
Notlar
Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Davranışsal iktisadın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Davranışsal iktisadın ortaya çıkış sürecini bilir. |
ÖÇ03 | İktisadi birimlerin kararlarında bilişsel ve duyusal faktörlerin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Davranışsal iktisat çerçevesinde iktisat politikalarının yapısını kavrar. |
ÖÇ05 | İktisat ile psikolojinin deneysel araçlarını karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Belirsizlik koşullarında karar verme durumlarının farklı boyutlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Risk koşullarında karar verme durumlarının farklı boyutlarını açıklar. |
ÖÇ08 | İktisattaki neden-sonuç ilişkisini psikolojik faktörler çerçevesinde açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranışsal iktisadın temelleri ve iktisat - psikoloji etkileşimi,Davranışsal iktisadın tarihsel gelişimi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Davranışsal iktisadın metodolojisi ve deneysel iktisat | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Değerler, Tercihler ve Seçimler: Rasyonalite ve fayda/ Geleneksel model ve davranışsal iktisat yaklaşımı | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Geleneksel model ve irrasyonalitenin kaynakları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Risk ve belirsizlik altında karar verme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Beklenti teorisi ve kayıptan kaçınma | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Zaman Tercihleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dönemler arası tercihler I | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dönemler arası tercihler II | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Davranışsal Oyun Teorisi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Sosyal tercihleri etkileyen faktörler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Davranışsal iktisat ve risk | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Davranışsal iktisat ve etik | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Davranışsal iktisadın geleceği | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |