BDM101 Matematik I

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDM101
Ad Matematik I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrenciye mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği

Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler,Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı,Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanın Ders Notları

Notlar

Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri öğrenir ve uygular.
ÖÇ02 Sayılar ve kümeler ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir.
ÖÇ03 oran-orantı kavramını öğrenir ve uygulama yapar.
ÖÇ04 Denklem ve eşitsizlikler ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir.
ÖÇ05 fonksiyonlar ile ilgili problemleri çözmeyi öğrenir.
ÖÇ06 toplam ve çarpım sembollerini ögrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cebir kavramı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Cebire giriş herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Cebirsel işlemler herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Polinomlar herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Denklemler kavramı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Denklelerle çalışma herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Eşitsizlikler kavramı herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eşitsizliklere giriş herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Eşitsizlik uygulamaları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Toplam sembolü herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 çarpım sembolü herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Toplam sembolü ve çarpım sembolü uygulamaları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları finalSınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:41