Genel Bilgi
Kod | BDT109 |
Ad | Teknik Resim I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik resim çizmek ve okumak yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri,Geometrik çizim yapmak, Görünüş Çıkarma ve izdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması, Ölçülendirme yapmak, Perspektifin tanımı ve önemi, Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme, Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi, Dairenin perspektifi, Kesit almanın tanımı ve önemi, Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri, Kesit uygulamaları, Toleranslandırma, Yüzey işleme işaretleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Teknik Resim I, Kemal TÜRKDEMİR, Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizim araç gereçlerini tanır ve kullanır |
ÖÇ02 | Yazı standartları, çizim kuralları, çizgi ve çizgi standartlarını inceler |
ÖÇ03 | Açılar, doğrular, yaylar ve çokgenlerle ilgili geometrik çizimleri çizebilir |
ÖÇ04 | Bir parçaya ait görünüşleri çıkarabilir |
ÖÇ05 | Teknik resimde bulunan parça veya montajı ölçülendirebilir. |
ÖÇ06 | Kesit görünüşleri kavrar ve ayırt edebilir |
ÖÇ07 | Perspektif resimler çizebilir, okuyabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik resmin endüstrideki yeri ve önemi, çizim araç gereçleri, yazı ve rakamlar, çizgi ve çeşitleri. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Geometrik çizim yapmak | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Görünüş Çıkarma ve izdüşümü kavramının tanım ve sınıflandırılması | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | İzdüşümü düzlem çeşitleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ölçülendirme yapmak. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Perspektifin tanımı ve önemi. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Tek ve iki görünüşle ifade edilen parçaların perspektifini çizme. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Üç görünüşle ifade edilen parçaların perspektifi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Dairenin perspektifi. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Kesit almanın tanımı ve önemi. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Kesit çizgileri ve açıları, tarama ilkeleri. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Kesit uygulamaları. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Toleranslandırma. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Yüzey işleme işaretleri. | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |