Genel Bilgi
Kod | BDT126 |
Ad | Animasyonun Temelleri I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
animasyon yaparken uyulması gereken bilimsel kuralların ögretilmesi
Dersin İçeriği
Animasyon tanımı ve animasyon ilkelerini bilimsel kurallara bağlı kalarak öğrenme
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders notları
Notlar
Dijital Animasyon Tasarımı. Derek Bren.Nobel yayıncıklık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Animasyon tanımını ve tekniklerini kavrar |
ÖÇ02 | animasyon yapımında kullanılacak bilimsel gerçekleri kavrar |
ÖÇ03 | alanındaki bilimsel kurallari animasyona uygular |
ÖÇ04 | bilim ile animasyon ilişkisini kurar |
ÖÇ05 | Hareket yasalarıni kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Animasyon tanımı ve bilim ile ilişkisi | ön hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Zaman uzay ve yuvarlanma | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hareket yolu ve arklar | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Atelet, takip etme ve sürüklenme | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hareket yasaları | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | serbest düşme | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | akışkanlar mekaniği | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | dairesel hareket | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | strech | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | skuaş | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | kütle çekimi ve ağırlık merkezi | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | karakter oluşturma | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | karakter hareketleri belirleme | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | karakter hareketleri | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |