BDT122 Görsel İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT122
Ad Görsel İletişim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgisayarda görsel tasarımlar oluşturma yeterlilikleri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Ders görsel iletişim konularını kapsamaktadır.Genel olarak iletişim kuramları,ilkeleri görsel iletişim bağlamında ele alınır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notu

Notlar

Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel iletişimde algılamanın önemini kavrayabilme.
ÖÇ02 Görsel iletişimin önemini kavrayabilme.
ÖÇ03 Görsel iletişimin unsurlarını tanımlayabilme.
ÖÇ04 Reklamda görsel iletişimin önemini kavrayabilme.
ÖÇ05 Temel tasarım elemanlarını öğrenebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Algılama Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İletişim ve Grafik İletişim Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tasarım Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tasarım süreçleri Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tasarımın görselleştirilmesi Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tasarımın tarihçesi Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tartışma Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tasarımın baskıya hazırlanması Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Baskı süreçleri Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Renkler ve renkli baskı teknolojisi Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tipografi Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Görsel iletişimde dikkat edilmesi gereken unsurlar Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Görsel iletişimde analiz Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tartışma ve uygulama Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:57