Genel Bilgi
Kod | BDT219 |
Ad | Endüstriyel Ürün Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstriyel ürün tasarımının esasları, Tasarımda ergonomi ve estetikesaslarının temel seviyede öğretilmesi
Dersin İçeriği
Endüstriyel ürün tasarımının esasları, Tasarımda ergonomi ve estetik, Tasarımda ihtiyaçların belirlenmesi, Öğrenilen tasarım programlarının kullanımının geliştirilmesi gibi konularda bilgilerin aktarılması..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Tasarlama metodlarında kullanılan temel kavramlar, Tasarlama metodlarının bileşenlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Endüstriyel ürün tasarım süreçlerini bilir. |
ÖÇ04 | Bu alanda karşılaşacağı sorunları çözme yönünde nasıl adımlar atması gerektiğini kavrar. |
ÖÇ05 | Ürün Yaşam Döngüsünü bilir. |
ÖÇ06 | Tasarlama stratejileri ve tasarım sonrası stratejiler konusunda bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Bir ürün tasarımcısı olarak çevre ve olaylarla nasıl ilişki kurulacağını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarlama Metodlarına Giriş | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tasarlama metodlarında kullanılan temel kavramlar, Tasarlama metodlarının bileşenleri | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tasarınm yönetimi | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tasarlamanın Özellikleri ve Gelişimi | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ürün Yaşam Döngüsü | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tasarlama teorileri ve metod yaklaşımları sınıflaması 1 | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tasarlama teorileri ve metod yaklaşımları sınıflaması 2 | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tasarlama süreci | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ekip çalışmasıyla tasarlama | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tasarlama stratejileri 1 | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tasarlama stratejileri 2 | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ürünün Niteliği 1 | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ürünün Niteliği 2 | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ürün Statüsü | Herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |