BDT214 Bitirme Projesi

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDT214
Ad Bitirme Projesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin mezuniyetten sonra yapmayı düşündüğü işe yönelik bir çalışmanın ögrenci tarafından hazırlanması ve sunumunun yapılmasının ögretimesi

Dersin İçeriği

öğrencinin mezuniyet sonrası çalışabileceği alanlar ile ilğili çalışmaların yapılması ve sunulması

Dersin Ön Koşulu

Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders notu

Notlar

ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 2 boyutlu tasarım yapar
ÖÇ02 3 boyutlu tasarım yapar
ÖÇ03 görsel reklam tasarlar
ÖÇ04 genel animasyon tasarlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir,
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje nedir herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proje hazırlama herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 genel proje hazırlama teknikleri herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 konu temelli proje hazırlama teknikleri herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 konu seçimi ve projelendirme herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 projede veri herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 projede veri toplama herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 veriden bilgiye ulaşma herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 bilgi ve proje herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 çizim projeleri herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 2 boyutlu çizim projeleri herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
13 2 boyutlu cizim projelerinin temeli herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
14 2 boyutlu cizim projelerinin sunulması herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
15 3 boyutlu cizim projelerinin sunulması herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:08