MTM101 Matematik I

5 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MTM101
Ad Matematik I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HALİL ÖZKURT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Problem çözme yeteneğini geliştirtilmesi. Bigisayar programcılığı Bölümü mesleki dersleri için matematiksel alt yapı oluşturulması

Dersin İçeriği

Sayılar, Cebir, Denklemler ve Eşitsizlikler, mutlak değer, Fonksiyonlar, Üslü, köklü sayılar, Logaritma kümeler.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

ders notu

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel Matematik kavramlarını anlayabilir
ÖÇ02 Genel Matematiği gerekli yerlerde kullanabilme yeteneği kazanabilir
ÖÇ03 Matematiği bilgisayar alanında kullanabilir.
ÖÇ04 Algoritma hazırlama mantığı gelişebilir
ÖÇ05 Çeşitli bilgisayar programlama dillerinde genel matematiği kullanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar,
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayı Kümeleri, Doğal Sayılar, Tamsayılar, Rasyonel ve Reel Sayılar Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Üslü sayılar, Köklü sayılar Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çarpanlara ayırma, Faktöriyel kavramı Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Bir bilinmeyenli denklemler Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Mutlak değer ve eşitsizlikler Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Genel uygulamalar Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 İki bilinmeyenli denklemler Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kümeler ve uygulamalar Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Fonksiyon kavramı, tanım kümesi, bazı özel fonksiyonlar. Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Fonksiyon kavramı, tanım kümesi, bazı özel fonksiyonlar. Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Fonksiyonların bazı özellikleri ve grafikleri. Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Logaritma Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Genel uygulamalar, soru çözümleri Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
15 Genel uygulamalar, soru çözümleri Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 123
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,92
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:28