Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | BMM215 |
| Ad | Elektromanyetik Alan Teorisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | MUHARREM KARAASLAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
MUHARREM KARAASLAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik alanların doğasının ve etkileşimlerinin kavranması
Dersin İçeriği
Elektromanyetizmanın doğası, elektrik alanlar, manyetik alanlar, gradyant, diverjans, dönel, Elektrostatik: Maxwell denklemleri, yük ve akım dağılımları, Coulomb yasası, Gauss yasası, elektrik skaler potansiyeli, İletkenler, yalıtkanlar, sınır değerleri, kapasitans, elektrostatik potansiyel enerji, Manyetostatik: Manyetik kuvvetler ve torklar, Biot-Savart yasası, manyetizma için Gauss yasası, Ampere yasası, vektör manyetik potansiyel, malzemelerin manyetik özellikleri, manyetik sınır koşulları, endüktans, manyetik enerji
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Elektromanyetizmanın doğasını, elektrik ve manyetik alanları ifade edebilme; gradyant, diverjans, dönel işlemlerini kullanabilme; |
| ÖÇ02 | Maxwell denklemlerini elektrostatik ve manyetostatik alanlar için uygulayabilme; malzemelerin elektriksel ve manyetik özelliklerini analiz edebilme |
| ÖÇ03 | elektrik ve manyetik sınır koşulları ile kapasitans ve endüktansın bulunması; elektrik ve manyetik enerjinin kavranması; becerilerini kazanma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektromanyetiğe giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 2 | Vektör Analizi ve çarpımları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 3 | Koordinat sistemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 4 | Gradyent, Diverjans, Diverjans Teoremi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 5 | Dönel, Laplasyan, Stokes Teoremi | Ders kaynaklarını okuma | |
| 6 | Elektrostatik ve Maxwell denklemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 7 | Coulomb, Gauss yasaları ve Poisson denklemi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İletkenler, Yalıtkanlar ve Sınır değerleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 10 | Kapasitans ve elektrostatik potansiyel enerji | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 11 | Manyetostatik, manyetik kuvvet ve torklar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 12 | Biot-Savart yasası, Ampere yasası | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 13 | Malzemelerin manyetik özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 14 | Manyetik sınır koşulları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 15 | Final Sınavı | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||