Genel Bilgi
Kod | TAM161 |
Ad | Tarımsal Üretim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Serin iklim tahıllarının yetiştiriciliği ve tarımsal üretimin temel esasları
Dersin İçeriği
Tarımsal üretimin aşamaları ve esasları. Serin iklim tahıllarının sınıflandırılması, tarımsal ve ekonomik önemi, coğrafi yayılışları ve ekolojik istekleri, tozlaşma ve döllenme biyolojileri, büyüme ve gelişme fizyolojileri, üretme-çoğaltma teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Tarla Bitkileri Ders Kitabı
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal üretimin ekonomik önemi, coğrafi yayılışları ve ekolojik istekleri, tozlaşma ve döllenme biyolojileri, büyüme ve gelişme fizyolojileri, üretme-çoğaltma teknikleri konularını bilme. |
ÖÇ02 | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarım makinaları aracılığıyla çözülebilecek sorunları belirler. |
ÖÇ03 | Tarıma dayalı üretim yapan sanayi kuruluşlarında enerji kaynaklarının kullanımını yönetir. |
ÖÇ04 | Tarım ve tarıma dayalı sanayi işletmelerde modern tarım tekniklerine uygun üretim yapısı oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarla Bitkilerinin sınıflandırılması, tarımsal ve ekonomik önemi. | Kaynak:1 Sayfa:41 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarla Bitkilerinin ekolojik istekleri. | Sayfa:13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Büyüme ve gelişme fizyolojisi | Sayfa:27 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tozlaşma ve döllenme biyolojisi | Sayfa:35 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tarla tarım sistemleri ve Türkiye'de uygulama alanları. | Sayfa:46 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bahçe Bitkilerinin sınıflandırılması, tarımsal ve ekonomik önemi. | Kaynak:2 Sayfa:1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Büyüme ve gelişme fizyolojisi, Tozlaşma ve döllenme biyolojisi, çiçek ve meyve oluşumu | Sayfa:2-26 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bahçe Bitkilerinin çoğaltılması, vegetatif ve generatif çoğalma. | Sayfa123 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Meyve Bahçesi tesisi | Sayfa:206 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Türkiye ve dünyada hayvan yetiştiriciliği. | Sayfa:3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hayvansal üretimde mekanizasyon. | Sayfa:4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yem eldesinde mekanizasyon. | Sayfa:76 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Süt eldesinde mekanizasyon. | Sayfa:128 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci sunumları | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |