Genel Bilgi
Kod | TAM254 |
Ad | Bitki Koruma Makineleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALPER SOYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ALPER SOYSAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Zararlı, hastalık ve yabancı otlarla mücadelede kullanılan bitki koruma ekipmanlarının tanıtımı, dizayn paremetreleri, kalibrasyon ve bakımı ile bitki koruma makinalarının seçimi öğretilir.
Dersin İçeriği
Zararlı ve Hastalıklarla mücadele yöntemleri, Kimyasal mücadele ve kullanılan kimyasalların tanıtımı, pülverizasyon teknikleri, pülverizatör organları, pülverizatör tipleri, ilaçlama etkinliğini etkileyen faktörler, sulama sistemleri ile kimyasal uygulama, Elektrosatik püskürtme teknikleri, Tohum ilaçlama makinaları, Pülverizatör seçimi, bakımı ve kalibrasyonu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ZEREN, Y., BAYAT, A., 1995. Tarımsal Savaş Mekanizasyonu Ders Kitabı. Genel Yayın No: 108, Ders Kitapları Yayın No: 27, S:351. Adana.
Notlar
Matthews, G. A. Pest management. Longman Inc. 1984
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal savaş gereksinimleri için karar verir |
ÖÇ02 | Tarımsal savaş yöntemlerinden en uygun olanını seçer |
ÖÇ03 | En uygun ilaç normunu ve ilacı seçer |
ÖÇ04 | Tarımsal savaşta uygun meme tipini belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik zarar eşiği ve ekonomik zarar düzeyi | Ders kitabından: 1-10 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki koruma ilaçları sınıflandırılması, kalıcılıkları, kullanım durumu, etki şekilleri,uygulamada güvenlik önlemleri | Ders kitabından:11-49 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitki koruma makinalarının sınıflandırılması, pülverizasyon tekniği, ilaç normu damla çapı ilişkisi, kaplama oranı | Ders kitabından:50-63 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Pülverizasyon karakteristikleri, | Ders kitabından:64-83 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Değme açıları, kaplama oranı ilişkileri, damla oluşumu, taşınması ve sürüklenme | Ders kitabından:84-113 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Pülverizatörlerin çalışma ilkesi ve ana organları | Ders kitabından:114-129 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Pülverizatörlede kullanılan pompalar | Ders kitabından:130-174 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Pülverizatörlerde verdi ayar sistemleri, depolar, püskürtma askı sistemleri, depo doldurma sistemleri, pülverizatörlede kullanılan memeler. | Ders kitabından:175-232 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Pülverizasyon için gerekli eneji hesabı, | Ders kitabından:233-239 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Basınç enerjisi le çalışan memeler | 240-281 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıvı bitki koruma ilaçlarının elektro statik yükle yüklenmesi | Ders kitabından:282-308 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tarımsal kimyasalların yağmurlama sulama sistemleri ile uygulanması | Ders kitabından:309-319 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tozlayıcılar ve Mikro granül uygulayıcıları | Ders kitabından:320-325 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Fümigasyon ve toprak sterilizasyonu | Ders kitabından:326-343 Sayfalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |