AR153 Protohistorya ve Önasya Arkeolojisine Giriş

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR153
Ad Protohistorya ve Önasya Arkeolojisine Giriş
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ELİF GENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Arkeolojiye yeni başlayan öğrencilere arkeolojinin temel kavramlarını öğretmek ve Anadolu'da Neolitik dönemden Hellenistik döneme kadar değişen kültürel süreci ana hatlarıyla tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Arkeolojik terim ve kavramlar öğretildikten sonra Anadolu'da yaşamış olan en eski kültürler genel hatları ile anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

V. Sevin 1994, Anadolu Arkeolojisinin ABC'si,

Notlar

V. Sevin 2003, Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Arkeolojik terminolojiyi tanımlar
ÖÇ02 Arkeoloji bilimini genel hatlarıyla açıklar.
ÖÇ03 Tarihlendirme yöntemlerini kavrar.
ÖÇ04 Eski Anadolu yerleşim yerlerinin genel özelliklerini inceler
ÖÇ05 Anadolu kronolojisini genel hatlarıyla kavrar.
ÖÇ06 Eski Anadolu yerleşim yerlerini kronolojik ve bölgesel olarak ayırır
ÖÇ07 Anadolu sanatının genel özelliklerini analiz eder.
ÖÇ08 Protohistorik dönemleri yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Protohistorya ve Önasya arkeolojisine giriş V.Sevin 1994, Anadolu Arkeolojisinin ABC'si, V.Sevin 2003, Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenlğine Kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Arkeolojinin tanımı ve tarihçesi V.Sevin 1995, Arkeolojik Kazı Sistemi, el kitabı, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kazı ve yüzey araştırmaları için kullanılan terim ve kavramlar S.Saltuk 1993, Arkeoloji Sözlüğü, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Mimari yapılar için kullanılan terim ve kavramlar S.Saltuk 1993, Arkeoloji Sözlüğü, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Çanak çömlek formları için kullanılan terim ve kavramlar S.Saltuk 1993, Arkeoloji Sözlüğü, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ölü gömme adetleri için kullanılan terim ve kavramlar S.Saltuk 1993, Arkeoloji Sözlüğü, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Diğer sanat eserleri için kullanılan terim ve kavramlar S.Saltuk 1993, Arkeoloji Sözlüğü, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arkeolojik tarihlendirme yöntemleri: Dendrokronoloji, radyokarbon vd. S.Saltuk 1993, Arkeoloji Sözlüğü, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Anadolu'da Neolitik Çağ kültürleri S.Saltuk 1993, Arkeoloji Sözlüğü, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Anadolu'da Kalkolitik Çağ kültürleri V.Sevin 2003, Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Anadolu'da Erken Tunç Çağ kültürleri V.Sevin 2003, Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Anadolu'da Orta Tunç Çağ kültürleri V.Sevin 2003, Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Anadolu'da Geç Tunç Çağ kültürleri V.Sevin 2003, Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Anadolu'da Demir Çağ kültürleri V.Sevin 2003, Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine kadar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 10:29