AR355 Kilikya Arkeolojisi I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR355
Ad Kilikya Arkeolojisi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doğu'da Amanoslari kuzeyde ise Toros Dağlarınca kapatılmış kapalı bir havza olan Kilikya'da yaşamış uygarlıklar ayrıntılarıyla anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği

Anadolu'nun en müstesna bölgelerinden birisi olan Kilikya'nın arkeolojisi her yönüyle incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

A. Ünal - K. S. Girginer, Kilikya-Çukurova, Homer Kitabevi, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kilikya'nın fiziki coğrafyasını ve avantajlarını yerleşim tarihi açısından analiz eder.
ÖÇ02 Kilikya kültürlerini çağdaş uygarlıklarla farklı ve benzer özelliklerini ayırt eder.
ÖÇ03 Kilikya'yı her yönüyle tanır.
ÖÇ04 Kilikya Arkeolojisini dönemlere göre değerlendirir.
ÖÇ05 Kilikya Arkeolojisindeki önemli ve güçlü özellikler ile çevre kültür bölgelerindeki verilerle ilişki kurar.
ÖÇ06 Kizzuwatna Ülkesi ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ07 Kizzuwatna Arkeolojisindeki gelişimi tartışır.
ÖÇ08 Kizzuwatna Arkeolojisini araştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kilikya'nın fiziki coğrafyası ve aldığı isimler Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kilikya'nın araştırma ve kazı tarihçesi Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Paleolitik dönemde Kilikya Verilen kaynakların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Neolitik dönemde Kilikya Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kalkolitik ve Erken Tunç Çağı'nda Kiilikya Konuyla ilgili yayın taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Orta Tunç Çağı'nın başlarında Kilikya Bulunan yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kizzuwatna Devleti'nin kuruluşu Yayın okuması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hitit ve Kizzuwatna ilşkileri Litaratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hititlerle Kizzuwatna'nın yaptığı devlet antlaşmaları Okunması gerekli yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Geç Tunç Çağ'nda Kizzuwatna Okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Kizzuwatna kentleri Ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Lawazantiya kenti ve kazıları Kaynakların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Diğer Kizzuwatna yerleşimleri Ödevlerin son kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 MÖ II.Binin sonunda Kizzuwatna Ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:46