Genel Bilgi
Kod | AR356 |
Ad | Kilikya Arkeolojisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Kilikya kültür tarihini arkeolojik veriler ışığında öğrenciye tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde arkeolojik Veriler Işığında Kilikia Kültür Tarihi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Olba Yayınları, Mersin Üniversitesi Kilikya Arkeolojisini Araştırma Merkezi
Notlar
Serdar Girginer, Kilikya, arkeolojik Rehber, Homer yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | The aim of this course is to introduce Cilician cultural history to the student in the light of archaeological data. |
ÖÇ02 | Kilikia Bölgesinin coğrafyasını değerlendirir. |
ÖÇ03 | Kilikia Bölgesinin kültür tarihini açıklar. |
ÖÇ04 | Bölgenin kültür varlıklarını yorumlar. |
ÖÇ05 | Kilikia bölgesinin antik çağda dinsel kimliğini açıklar. |
ÖÇ06 | Bölgenin antik yerleşim kimliğini yorumlar. |
ÖÇ07 | Bölgenin yerel mimarisi değerlendirir. |
ÖÇ08 | Kilikia bölgesinin günümüzdeki turizme katkısını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri ile bilimsel sonuçlarını ve problemlerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim ve bilgi teknolojilerini, profesyonel düzeyde kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kilikia coğrafyasının ana hatları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kilikia'nın Tarihsel Süreç | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kilikia'da 1. bin. | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kilikia'da Helenler ile ilişkiyi gösteren kanıtlar: seramik, heykeller | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Persler | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Helenistik Dönemde Kilikia | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kentler | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Olba Territoryumu | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kilikia'da Roma Egemenliği I: Cumhuriyet | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | II. Kilikya'da Roma İmparatorluk dönemi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | I.Kilikia'da yapılar: caddeler, taklar, agoralar, tapınaklar | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | II. Kilikia'nın mimarisi: hamamlar, stadiumlar, tiyatrolar, mezarlar | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kilikia'da ulaşım, su sistemleri ve ekonomi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kilikia'nın Geç antik dönemi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |