Genel Bilgi
Kod | CEN126 |
Ad | Circuit Lab |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere elektrik devre teorisinin temel prensiplerini, devre analizi tekniklerini ve elektrik devrelerinin zaman domeyni analizini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Devre değişkenleri, devre elemanları, temel direnç devreleri, devre analizi teknikleri ve yükselteçler.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Electric Circuits James W. Nilsson Susan A. Riedel
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik devrelerinde kullanılan temel bileşenleri tanımlamak |
ÖÇ02 | Matematiksel modelleme yeteneğini kazanmak |
ÖÇ03 | Elektrik devreleri analizinde kullanılan araç ve teknikleri öğrenmek |
ÖÇ04 | Elektrik devre gösterimine aşina olmak |
ÖÇ05 | Problem çözme becerisini geliştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Devre değişkenleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Devre elemanları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Basit direnç devreleri : Seri ve paralel devreler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gerilim ve akım bölücü devreler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ölçme, Wheatstone köprüsü, Üçgen-Yıldız eşdeğer devreler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Düğüm gerilimi yöntemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Devre Analizi Tekniklerine Giriş, Çevre akımları yöntemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kaynak dönüşümleri; Thevenin ve Norton eşdeğerleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Maksimum güç transferi, süperpozisyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elektrik devrelerinin grafik analizleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lineer olmayan basit devrelere giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | RL ve RC devreleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yükselteçler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 41 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,64 | ||
AKTS | 2 AKTS |