Genel Bilgi
Kod | CEN114 |
Ad | Technical Writing |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ELA GÜRSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ELA GÜRSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencilere kendi branşlarında okuma ve yazma kabiliyeti kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili alanlarda yazma çalışmalarının yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternetten ve çeşitli kitaplardan derlenen makaleler, yazılar ve paragraflar
Notlar
Teknik yazım örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen içerik ve konular üzerinde pratik yapma |
ÖÇ02 | Okuduğunu anlar ve hakkında konuşur. |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili makaleler okur. |
ÖÇ04 | Önemli bilgiyi mümkün olduğunca etkin bir şekilde aktarmayı bilir. |
ÖÇ05 | Dökümanın hazırlanma amacını analiz eder, hedef dinleyiciyi bilir. |
ÖÇ06 | Farklı yazım stillerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mobil Telefonlar: Nitelikleri ve fonksiyonları | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Robotlar, android sistemler, yapay zeka sistemleri | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kontrol ve Ağ Cihazları | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İleri trendler: Her alanda bilgisayarlar | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Genel önekler | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Genel Sonekler | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bileşik isimler ve sıfatlar | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tanımlama ve sınfılama | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Niteleme ve kıyaslama | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Teknik işlemlerin tanımlanması | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sorun çözme | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Bileşenleri ve Fonksiyonları | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Web Tasarımı: HTML, Temel bileşenler | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | ÖNCEKİ KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | İlgili yazının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrendiği konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |