Genel Bilgi
Kod | CEN216 |
Ad | Object Oriented Programming Lab. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Nesneye yönelik programlama kavramlarını C plus plus programlama dilini kullanarak öğretmek
Dersin İçeriği
Programlama Teknikleri, Nesneye Yönelik Programlamanın Temel Felsefesi, Nesneler ve Sınıflar, Nesneye Yönelik Programlama Kavramları, Sarmalama, Soyutlama, Gerçekleme, Arayüz, Kalıtım, Çokşekillik, Ekyükleme, Nesne Yapıcıları ve Yıkıcıları, Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım,
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Teach Yourself C++ Herbert Schildt
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesneye yönelik programlama dillerinin temel kavramları olan kapsülleme, miras ve çok biçimliliği kullanabilir |
ÖÇ02 | Veri kapsülleme, miras ve çok biçimliliği yazacağı bilgisayar programlarına uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Nesneye yönelik bilgisayar programları tasarlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesneye yönelik programlamaya giriş | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
2 | Sınıflara giriş | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Fonksiyonlara nesne aktarmak ve fonksiyonlardan nesne döndurmek | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
4 | Diziler, işaretçiler (pointers) ve referanslar | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Fonksiyonların aşırı yüklenmesi | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Operatörlerin aşırı yüklenmesi | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | Miras (kalıtım) | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Giriş çıkışlar | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
10 | Giriş çıkışlara devam | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
11 | Sanal fonksiyonlar ve çokbiçimlilik | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | Şablonlar ve hata denetimi | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Çalışma anı tip tanıma ve tip dönüştürme operatörleri | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Çalışma anı tip tanıma ve tip dönüştürme operatörleri | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | Namespaceler ve Dönüşüm Fonksiyonları | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |