Genel Bilgi
Kod | CEN218 |
Ad | Signals and Systems |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerine veri iletişimi, devre tasarımı, kontrol, görüntü ve konuşma işlemleri için yararlı olan temel matematiksel kavramları sağlamayı amaçlamaktadır. MATLAB tabanlı örnekler yazılım geliştirme süreçlerine paralel olarak, sinyal işleme öğretiminin geliştirilmesini sağlamaktadır.
Dersin İçeriği
Sinyallerin Sınıflandırılması ve Temel Sinyal Özellikleri. Bazı MATLAB Örnekleri. Doğrusal Zamanlı Değişkenli (LTI) Zaman Alan Modelleri: Sürekli zaman sistemleri. Temel sistem özellikleri. Türevsel denklemlerle tanımlanan nedensel LTI sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
SCHAUM’S OUTLINES OF SIGNALS & SYSTEMS
Notlar
SCHAUM’S OUTLINES OF SIGNALS & SYSTEMS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel sinyal özelliklerini kavrayabilme |
ÖÇ02 | Doğrusal zamanlı değişmeyen (LTI) sistemleri zaman alanında analiz etme |
ÖÇ03 | LTI sistemlerini frekans alanında analiz etme |
ÖÇ04 | Laplace dönüşümünü anlama ve LTI sistemlerini s alanında analiz etme |
ÖÇ05 | Z dönüşümünü anlama ve LTI sistemlerini z alanında analiz etme |
ÖÇ06 | Rastgele girdileri olan LTI sistemlerini analiz etme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinyallerin Sınıflandırılması ve Temel Sinyal Özellikleri. | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sinyallerin Sınıflandırılması ve Temel Sinyal Özellikleri. | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Doğrusal Zamanlı Değişkenli (LTI) Sistemlerin Zaman Alan Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Doğrusal Zamanlı Değişkenli (LTI) Sistemlerin Zaman Alan Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doğrusal Zamanlı Değişkenli (LTI) Sistemlerin Zaman Alan Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | LTI Sistemlerinin Frekans Domain Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | LTI Sistemlerinin Frekans Domain Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve ders kitabına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | LTI Sistemlerinin Frekans Domain Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | LTI Sistemlerinin Laplace Dönüşümü ve s-Etki Alanı Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | LTI Sistemlerinin Laplace Dönüşümü ve s-Etki Alanı Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | LTI Sistemlerinin Laplace Dönüşümü ve s-Etki Alanı Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | LTI Sistemlerinin z-Dönüşümü ve z-Etki Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | LTI Sistemlerinin z-Dönüşümü ve z-Etki Modelleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Rasgele Girişli LTI Sistemleri | Kitabın ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ders kitabına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ders kitabına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |