Genel Bilgi
Kod | CEN345 |
Ad | Algorithms |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH ABUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATİH ABUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencileri algoritma analizinin temel kavramları, metotları ve algoritmaların doğruluğu ve başarımı için kullanılan matematiksel araçları ile tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Algoritmik metotlar, Sıralama ve Arama Algoritmaları, Böl ve Yönet Algoritmaları, Algoritma Doğruluğu, Asimptotik Notasyonlar ve Fonksiyonlar, Kötü durum analizi, Orta durum analizi, En iyi durum analizi, Deterministik olmayan Algoritmalar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Anany Levitin, Introduction to the design and analysis of algorithms, 2nd ed., Pearson, 2007
Notlar
2. Introduction to Algorithms, T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein, 2009/3rd Ed, Mit Press and McGraw-Hill
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritmaların en kötü, orta ve en iyi durumlarını nasıl analiz edeceğini bilir. |
ÖÇ02 | Sıralama, arama ve böl ve yönet algoritmalarını bilir. |
ÖÇ03 | Omega, Oh ve Teta notasyonlarını bilir. |
ÖÇ04 | P-NP karmaşıklık sınıflarını tanır ve örnekler ile açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Analiz Kavramı, matematiksel altyapı | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Arama Algoritmaları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sıralama Algoritmaları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Böl ve Yönet Algoritmaları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Algoritma Doğruluğu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kötü durum analizi, Orta durum analizi, En iyi durum analizi (Bölüm 1) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kötü durum analizi, Orta durum analizi, En iyi durum analizi (Bölüm 2) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Omega Notasyonu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Oh Notasyonu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Teta Notasyonu | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Deterministik olmayan Algoritmalar (Bölüm 1) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deterministik olmayan Algoritmalar (Bölüm 2) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | FİNAL | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |