Genel Bilgi
Kod | CEN344 |
Ad | Computer Networks |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar ağlarının temel konsepti olan mimari ve algoritmaları ileri düzeyde anlamak ve uygulamak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar ağları ve İnternet, İnternet nedir, paket anahtarlama ve devre anahtarlama, gecikme ve kayıp, protokol katmanları, uygulama katmanı, HTTP, FTP, SMTP, MIME, IMAP, DNS, iletim katmanı, basit tekilleyici UDP, güvenli transferin temelleri, TCP, TCP segment formatı, TCP tıkanıklık kontrolu, TCP akış kontrolü. Wireshark uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Computer Networking: A Top-Down Approach by Kurose & Ross 7th edition, ISBN-10: 9780133594140
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağ kurmak için gereken minimum cihaz ve yazılım ihtiyacını belirleyebilir. |
ÖÇ02 | Kurulmuş bir ağda ortaya çıkabilecek problemlerin kaynağını tespit etme becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Çeşitli protokol bilgilerini öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağ ve Internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Paket ve devre anahtarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
3 | Gecikme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
4 | Ağ katmanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
5 | Uygulama Katmanı, HTTP protokolüne giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
6 | Kalıcı olan ve olmayan bağlantılar, HTTP mesaj formatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
7 | FTP ve dosya transferi, FTP mesaj formatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Elektronik Posta ve SMTP Protokolü, DNS protokolüne giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
10 | DNS çalışma prensipleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
11 | Taşıma Katmanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
12 | UDP protokolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
13 | TCP protokolüne giriş ve güvenli veri iletimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
14 | TCP tıkanıklık kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
15 | Örnek problemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |