Genel Bilgi
Kod | CEN427 |
Ad | Python Programming |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere python programlama dili ile yazılım geliştirebilmeyi öğretmek için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilere python programlamanın temelleri anlatılacak ve örnek uygulamalar geliştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Head First Python, 2nd Edition by Paul Barry
Notlar
Python Cookbook, 3rd Edition by David Beazley, Brian K. Jones
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Python programlama dili hakkında temel bir bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Kendi Python programlarınızı nasıl oluşturacağınızı öğrenir. |
ÖÇ03 | Python ile Nesneye Yönelik Programlama (OOP) becerileri kazanır. |
ÖÇ04 | Makine Öğrenimi ve Veri Bilimi gibi alanlarda kullanmak üzere gerekli olan Python becerilerini edinir. . |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Python'un Temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Program Akışı Kontrolü | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Soyutlamalar ve Fonksiyonlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Dosyadan veri okuma ve yazma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Lists, Ranges ve Tuples Veri Yapıları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Sözlükler ve Kümeler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Test, Hata Ayıklama, İstisnalar, | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Python'da Nesneye Yönelik Programlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
10 | Python Sınıfları ve Kalıtım | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Program Verimliliğini Anlamak | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Arama ve Sıralama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Python Standart Kütüphanesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Üçincü Parti Araçlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Gelişmiş Konular | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |