Genel Bilgi
Kod | CEN421 |
Ad | System Analysis and Design |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Geleneksel gelişim ve güncel teknolojilerin bir karışımını kullanarak sistem analizi ve tasarımına pratik bir yaklaşımı tanımlamak ve uygulamak; Sistemin gelişim ömrünü tanımlamak; Ve günümüzün yoğun rekabet ortamında bilgi sistemlerinin iş gereksinimlerini nasıl desteklediğini açıklamak.
Dersin İçeriği
Bu ders bilgi toplama ve raporlama faaliyetlerini analiz aşamasından bakım ve destek aşaması boyunca kapsayan sistem geliştirme yaşam döngüsüne genel bir bakış sunar. Ders, süreçleri, veri akışlarını, veri yapılarını, dosya ve veritabanı tasarımını, girdi / çıktı tasarımını ve program özelliklerini tanımlamak için kullanılan klasik ve yapısal araçlar / teknikleri tanıtır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ian Sommerville, Software Engineering, Global Edition, Pearson, 2015
Notlar
Yazılım Mühendisliği IEEE Standartları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistem geliştirme yaşam döngüsünün beş evresini tanımlar |
ÖÇ02 | Sistem projelerinden beklenen en az beş faydayı sayar |
ÖÇ03 | Bilgi sistemlerinin iş gereksinimlerini desteklediği en az üç yolunu sayar |
ÖÇ04 | Sistem analistlerinin kullanıcı, yönetim ve diğer bilgi sistemleri uzmanlarıyla nasıl etkileşime geçtiğini açıklar |
ÖÇ05 | Veri akış şemaları ve karar tabloları çizer |
ÖÇ06 | Fizibilite çalışması yapar |
ÖÇ07 | Bir sistemin etkinliğini ve verimliliğini değerlendiren yöntemleri belirler |
ÖÇ08 | Bir ekibin içinde sistem geliştirme yaşam döngüsü aşamalarını gerçekleştirerek proje tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş süreçleri, üretim süreçleri ve bilgi sistemleri arasındaki ilişki | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sistem geliştirme metodolojileri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | SDLC'nin Planlama ve Analiz Aşamaları (Sistem geliştirme yaşam döngüsü | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sistem tasarımı Tasarım stratejisi Bir tasarım stratejisi seçme Mantıksal tasarımdan fiziksel tasarıma geçiş | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mimari tasarım Bir mimari tasarım unsurları Bir mimari tasarım oluşturma Donanım ve yazılım özellikleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kullanıcı arabirimi tasarımı Kullanıcı Arayüzü Tasarımı İlkeleri Kullanıcı Arayüzü Tasarım süreci Navigasyon tasarımı Giriş Tasarımı Çıktı Tasarımı | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Veritabanı Depolama Dizaynı Veri depolama biçimi Veri depolama en iyileştirilmesi | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Program Tasarımı Yapı çizelgesi Program özellikleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Programlama Testleri Tasarlama Geliştirme dokümantasyonu | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yazılımlar için kullanım klavuzu hazırlama | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kurulum Dönüşümü faaliyetleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Değişim yönetimi faaliyetleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Post uygulama faaliyetleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 1.Hafta | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2.Hafta | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |