Genel Bilgi
Kod | CEN469 |
Ad | Introduction to Linux |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Unix / Linux ortamını kullanma konusunda interaktif bir öğretici olacak şekilde tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği
Linux hakkında interaktif bir giriş dersi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
The Linux Command Line, 2nd Edition, William Shotts, 2019
Notlar
Linux System Programming Talking Directly to the Kernel and C Library,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Açık kaynaklı bilgi işlem ortamlarının ve GPL'nin önemini kavramak |
ÖÇ02 | Linux işletim sisteminin temiz yüklemesini gerçekleştirmek |
ÖÇ03 | GNOME ve KDE masaüstü ortamlarıyla çalışmak |
ÖÇ04 | Kabuk komutlarını kullanarak temel dosya yönetimini gerçekleştirmek |
ÖÇ05 | Basit bir satır yönelimli düzenleme yapmak için vi gibi bir düzenleyici kullanmak |
ÖÇ06 | Bir GUI dosya yöneticisi kullanarak temel dosya yönetimini gerçekleştirmek |
ÖÇ07 | Kullanıcı hesabı kurulumu da dahil olmak üzere temel yönetimi yapmak |
ÖÇ08 | Genel açık kaynaklı iş ve multimedya uygulamaları ile çalışmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Linux sürümleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bash kabuğuna giriş, Temel Unix komutları I | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bash kabuğuna giriş, Temel Unix komutları II | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Unix / Linux dosya sistemi, Dosya İzinleri I | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Unix / Linux dosya sistemi, Dosya İzinleri II | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | VI Editör | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kabuk işlemleri I | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kabuk operasyonları II | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bash'de temel kabuk komut dosyası oluşturma I | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bash'de temel kabuk komut dosyası oluşturma II | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bash'de gelişmiş kabuk komut dosyası oluşturma I | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bash'de gelişmiş kabuk komut dosyası oluşturma II | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bash'de gelişmiş kabuk komut dosyası oluşturma III | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Problem Çözümleri I | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Problem Çözümleri II | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |