Genel Bilgi
Kod | CEN479 |
Ad | Introduction to Systems Programming |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH ABUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
UNIX sisteminin işleyişinin kavranması, küçük ölçekli sistem programlarının geliştirilmesi
Dersin İçeriği
Program yapısı, pointerlar ve bellek tahsisi, Kabuk ve kabuk dilleri, UNIX sistem programlamaya giriş, Kabuk Yazılımı, Thread Uygulamaları,Soket programlama, Web Server yazımı,Program Optimizasyonu
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Leland L. Beck, System software: an introduction to systems programming (2nd ed.), ISBN:978-0-201-50945-8
Notlar
Leland L. Beck, System software: an introduction to systems programming (2nd ed.), ISBN:978-0-201-50945-8
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistemin programı çalıştırma adımlarını kavramak |
ÖÇ02 | Sistemin bellek yönetimini anlamak |
ÖÇ03 | Sistemin komutları çalıştırma şeklini kavramak |
ÖÇ04 | Zamanlanmış görevler hazırlayabilmek |
ÖÇ05 | Çok iplikli yazılım geliştirebilmek |
ÖÇ06 | Soket programlama becerisi kazanmak |
ÖÇ07 | Program optimizasyonu yapabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program yapısı | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İşaretçiler ve bellek tahsisi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | UNIX sistem çağrıları (Bölüm 1) | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | UNIX sistem çağrıları (Bölüm 2) | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Windows APIleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bellek tahsisi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kabuk nedir işlevleri, komutları | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kabuk betik dilleri (Bölüm 1) | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kabuk betik dilleri (Bölüm 2) | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kabuk Yazılımı | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çoklu iplikli uygulamalar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Soket programlama | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Web Server yazılımı | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Program Optimizasyonu | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |