Genel Bilgi
Kod | CEN425 |
Ad | History Of Computing |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELMA AYŞE ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bilgisayar sistemlerinin ilk ortaya çıkmasından günümüze dek nasıl bir gelişim gösterdiğini incelemektir.
Dersin İçeriği
19. yüzyıldan başlayarak günümüze kadar bilgisayar sistemlerinin gelişiminin tarihçesi ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
O'Regan, G., Introduction to the History of Computing, Springer, 2016.
Notlar
J. Gleick, The Information: A History, a Theory, a Flood, Knopf Doubleday Publishing Group, 2011.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 19. yüzyıldan başlayarak günümüze kadar bilgisayar sistemlerinin gelişiminin tarihçesini anlar. |
ÖÇ02 | Bilgisayar sistemlerinin gelişimi üzerindeki çevresel faktörlerin etkisini anlar. |
ÖÇ03 | Bilgisayar sistemlerinin gelişimde önemli rolü olan kişileri tanır. |
ÖÇ04 | Bilgisayar sistemlerinin tıp, uzay bilimleri, beşeri bilimler, dil bilimleri gibi çok farklı alanlardaki kullanımları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1940 yılna kadar veri: Pascal, Leibnitz, Babbage,Vannevar Bush, ... | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | 2. Dünya Savaşından sonra bilgisayarlar: ENIAC, Univac, MANIAC, Aiken, SAGE, IBM | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Minibilgisayarlar ve DEC | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İş istasyonları ve dağıtık mimariler | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yazılım sistemlerinin tarihçesi | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kişisel bilgisayarlar | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yüksek perfromanslı hesaplama | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | İşbirlikli yazılım geliştirme sistemleri | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | DARPA'nın bilgisyar sistemlerindeki etkisi | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bilgisayar dünyasında kadınların rolü | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tıp alanında bilgisayarlar | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Uzay çalışmalarında bilgisayarlar | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dil biliminde bilgisayarlar | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Beşeri bilimlerde bilgisayarlar | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |