Genel Bilgi
Kod | CEN439 |
Ad | Network Routing and Switching |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATİH ABUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ağ yönlendirme ve anahtarlama protokollerini detaylı olarak tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Concepts of network switching, Hardware architecture of routers and switches, Virtual local area networks, Inter-VLAN routing and switching, High availability in local area networks, STP protocol, Dynamic internal routing, RIP protocol, OSPF protocol, IPv4 address depletion, IPv6, VLSM, Network address translation, Introduction to BGP routing
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Network Management: Principles and Practice; by Mani Subramanian; Addison Wesley; 2000; ISBN 0-201-35742-9
Notlar
2. Russell Bradford, “The Art of Computer Networking”, Pearson Prentice Hall, 2007 3. Andrew S. Tanenbaum. Computer Networks, 5th edition, Pearson, ISBN: 978-0132126953
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel alan ağlarının tasarım zorluklarını ve yapısını tanımlayabilme yeteneği |
ÖÇ02 | Sanal yerel alan ağlarını uygulama ve VLAN ara bağlantı yöntemlerini karşılaştırma yeteneği |
ÖÇ03 | STP protokolü ile LAN yedekliliğini analiz etme yeteneği |
ÖÇ04 | Dinamik yönlendirme protokollerini uygulama, test etme ve karşılaştırma yeteneği |
ÖÇ05 | Dahili ve harici yönlendirmeyi karşılaştırma yeteneği |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | LAN anahtarlamaya giriş | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Ağlarda anahtarlama ve yedeklilik | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | STP protokolünün konseptleri | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | VLAN Konzeptleri | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | VLAN arası yönlendirme ve anahtarlama | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | IPv4 and subnetting | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Variable Length Subnetting Mask | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Internet Protokolü Versiyon 6 (IPv6 ) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | RIP yönlendirme protokolü | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | NAT ve CIDR | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | OSPF yönlendirme protokolü | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | İç ve dış yönlendirme | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | BGP yönlendirmesine giriş | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Çoklu Protokol Etiket Anahtarlama (MPLS) | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitaptan ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |