Genel Bilgi
Kod | CEN418 |
Ad | Introduction to Optimal Control |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel seviyede optimal kontrol sistemleri tasarlayabilme
Dersin İçeriği
Giriş. Değişkenler hesabı. Doğrusal, Karesel optimal kontrol sistemleri. Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemleri. Pontryagin Minimum Prensibi. Kısıtlı optimal kontrol sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
OPTIMAL CONTROL SYSTEMS, Desineni Subbaram Naidu, CRC Press, 2002.
Notlar
OPTIMAL CONTROL SYSTEMS, Desineni Subbaram Naidu, CRC Press, 2002.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürekli zamanlı karesel optimal kontrol sistemi tasarlayabilme |
ÖÇ02 | Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemleri tasarlayabilme |
ÖÇ03 | Pontryagin Minimum Prensibini kavrama |
ÖÇ04 | Sistemlerin durum uzayı gösterimi |
ÖÇ05 | Performans ölçütleri |
ÖÇ06 | Optimal kontrol kanunu |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değişkenler hesabı | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Değişkenler hesabı | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Doğrusal, Karesel optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Doğrusal, Karesel optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Pontryagin Minimum Prensibi | Sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Pontryagin Minimum Prensibi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Pontryagin Minimum Prensibi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kısıtlı optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kısıtlı optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kısıtlı optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | tekrar | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | tekrar | Sorular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |