Genel Bilgi
Kod | CEN442 |
Ad | Signal Processing for Computer Engineers |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sinyal işleme yöntemlerinin bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanımının anlaşılması
Dersin İçeriği
Dijital sinyal kavramı ve dijital sinyal işleme yöntemleri, kesikli ve sürekli sinyaller ve sistemler, zaman alanı sinyaller, Fourier serileri, Z transform, dijital sinyallerin örneklenmesi, çok boyutlu dijital sinyallerin işlenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Signals and Systems - Oppenheim & Wilsky
Notlar
Signals and Systems - Oppenheim & Wilsky
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kesikli ve sürekli sinyal kavramlarının kavranması |
ÖÇ02 | Sinyal işleme yöntemlerinin öğrenmesi |
ÖÇ03 | Sinyal işleme yöntemlerinin bilgisayar mühendisliği problemlerine nasıl uygulanacağının kavranması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kesikli Sinyaller | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sürekli Sinyaller | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Konvolüsyon ve Fourier transform | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Spektrum Gösterimi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dijital Filtre tasarımı | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Örnekleme Teorisi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yeniden yapılandırma | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Filtreleme Yöntemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çoklu oran dijital sinyal işleme yöntemleri | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Z transform gösterimi | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sinyal işleme algoritmaları | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
13 | Çok boyutlu dijital sinyal işleme | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ses sinyalleri üzerinde örnek uygulamalar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Görüntü üzerinde örnek uıygulamalar | İlgili ünitenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |