Genel Bilgi
Kod | CBS104 |
Ad | Coğrafi Bilgi Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
CBS hakkında genel bilgi sağlanması
Dersin İçeriği
CBS nedir Kullanım alanları nelerdir CBS de kullanılan temel programlar nelerdir Kullanılan programların farklı alanlara entegrasyonu nasıl sağlanır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tecim V,2008,Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetimi. ANKARA
Notlar
Anadolu Üniversitesi E-Öğrenme Portalı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CBS nin prensiplerini öğrenir |
ÖÇ02 | CBS nin kullanımını öğrenir |
ÖÇ03 | CBS nin tarihçesini ve gelişimini öğrenir |
ÖÇ04 | CBS nin uygulama alanlarını öğrenir |
ÖÇ05 | CBS ye veri girişini öğrenir |
ÖÇ06 | CBS de veri işlemlerini geliştirir |
ÖÇ07 | CBS de veriden haritaya dönüştürmeyi öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CBS nedir, CBS tarihçesi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | CBS yi oluşturan kavramlar | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | CBS Bileşenleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | CBS'nin Temel Konuları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | CBS Temel İşlemler | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | CBS Temel Uygulama Alanları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | CBS Uygulama Alanları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CBS ye veri Girişinin önemi ve temel prensipleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | CBS ye veri Girişi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | CBS de veri işleme | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | CBS de veri işleme teknikleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | CBS de proje tasarımı | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | CBS de Güncel teknolojik gelişmeler | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |