Genel Bilgi
Kod | CSS118 |
Ad | CBS' de Güncel Konular |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
CBS hakkında genel bilgi sağlanması
Dersin İçeriği
CBS nedir Kullanım alanları nelerdir CBS de kullanılan temel programlar nelerdir Kullanılan programların farklı alanlara entegrasyonu nasıl sağlanır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
CBS de Güncel Konular Ders Notları
Notlar
Anadolu Üniversitesi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CBS nedir. Kullanım alanlarını öğrenir |
ÖÇ02 | CBS de yapılan güncel projeleri öğrenir |
ÖÇ03 | Proje konularının belirler |
ÖÇ04 | Sunuların hazırlar ve sunumu öğrenir |
ÖÇ05 | Diğer sunuları dinler |
ÖÇ06 | Farklı Disiplinlerde Yapılan Çalışmaları Araştırır |
ÖÇ07 | CBS de Kullanılan Farklı Programları Değerlendirir |
ÖÇ08 | Diğer Sunuları Değerlendirip aradaki farklılıkları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CBS nedir. Kullanım alanları nelerdir | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | CBS de yapılan güncel projelerin araştırılması | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Grupların ve proje konularının belirlenmesi | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sunum 1 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Sunum 2 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Sunum 3 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Sunum 4 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sunum 5 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Sunum 6 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Sunum 7 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Sunum 8 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Sunum 9 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Genel Değerlendirme 1 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme 2 | literatur çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |