Genel Bilgi
Kod | CBS108 |
Ad | Bilgisayar Destekli Haritalama-I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
QGIS programını daha etkin kullanmak
Dersin İçeriği
1. QGIS programının genel özellikleri. 2. Menü içindeki temel komutlar. 3. ArcView programı ile çalışmaya başlamak. 4. Araç çubukları. 5. Çizim özelliklerinin kullanımı. 6. Özellik tablolarına bilgi girişi yapmak. 7. Haritaların görselleştirilmesi. 8. Haritaların kağıda aktarımı. 9. Çeşitli haritaların karşılaştırılması
Dersin Ön Koşulu
Bilgisayar ortamında genel çizim programlarını tanımak
Kaynaklar
Bilgisayarda çizim programları ile ilgili doküman ve yayınlar
Notlar
İnternet üzerinde QGIS yazılımını anlatan yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | QGIS programının içeriğini öğrenir. |
ÖÇ02 | Programın yaygın olarak kulanım alanları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
ÖÇ03 | QGIS programının farklı alanlarda nasıl kullanıldığını öğrenir. |
ÖÇ04 | Programın temel uygulamaları öğrenir. |
ÖÇ05 | Programı kullanarak harita çizimi yapar. |
ÖÇ06 | Belirli bir amaca yönelik harita çizimi yapar. |
ÖÇ07 | Koordinat sistemlerini kullanır. |
ÖÇ08 | Öğrenciler sayısal ortamda haritaları ölçeklendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Haritanın tarihçesi | Genel haritaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Harita bilgisi | İlk haftanın tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Harita çeşitleri | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Harita çeşitlerinin hazırlanma teknikleri. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Harita indeksi, harita isimleri | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Topoğrafik haritalar | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Koordinat sistemleri | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | İlk yedi haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Harita ölçekleri | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Vektör ve raster veriler | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sayısallaştırma | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Coğrafi Konumlama Sistemleri | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Arazide kroki oluşturma | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Harita üzerinde yer bulma | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Arazide yer bulma | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |