Genel Bilgi
Kod | CBS118 |
Ad | İş Güvenliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İş Güvenliğinin önemi, Yasal haklar
Dersin İçeriği
İş Güvenliğinin önemi, Çalışan ve İşyeri sahibinin yasal haklarının öğrenilmesi, temel müdahale teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İş Güvenliği Ders Notları ve Sunuları
Notlar
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş güvenliğini öğrenir |
ÖÇ02 | iş kazalarını öğrenir |
ÖÇ03 | işçi ve işverenin hukuksal yükümlülüklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Kaza ve kaza nedenlerini öğrenir |
ÖÇ05 | iş kazası nedenlerini öğrenir |
ÖÇ06 | kişisel koruyucu ekipmanları öğrenir |
ÖÇ07 | Güvenlik işaretlerini öğrenir |
ÖÇ08 | yangın ve yangın çeşitlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş güvenliği nedir | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İş Kazaları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İşçinin hukuksal yükümlülükleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşçi ve İşverenin hukuksal yükümlülükleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kazalar ve Kaza Nedenleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş kazası nedenleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İş kazası video örnekleri | video örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Güvenlik felsefesi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kişisel Koruyucu ekipmanlar | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kişisel Koruyucu ekipmanların önemi ve kullanımı | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Güvenlik işaretleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yangın ve yangın çeşitleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Farklı yangın çeşitleri örnekleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
15 | Genel Tekrar | genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |