Genel Bilgi
Kod | CSS228 |
Ad | Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Analiz ve Yorumlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Konumsal temelli CBS problemlere doğru analiz çözümleri sunabilmeyi sağlayacak ve de CBS analiz çıktılarını yorumlayabilecek birikimin oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Konumsal veri toplama yaklaşımları, veri ve veri tabanı entegrasyonu, veriye göre analiz tayini, analiz çıktılarını yorumlama yaklaşımları, yorumlamaya uygun sunum teknikleri
Dersin Ön Koşulu
CBS konusunda temel kavramlar biliyor olmak
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar ve konu ile ilgili doküman ve yayınlar.
Notlar
CBS yazılımlarını açıklayan yayın, makale, dergi, araştırma.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CBS kapsamında tanım, kavram ve tarihçenin kavranması |
ÖÇ02 | CBS kapsamında veri, bilgi ve sistem olgularının algılanması |
ÖÇ03 | CBS'de veri türleri ve özelliklerinin kavranması |
ÖÇ04 | CBS'de veri toplama tekniklerinin öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Uzaktan algılamanın CBS'ye entegrasyonunun kavranması |
ÖÇ06 | GPS ile CBS'ye veri entegrasyonunun kavranması |
ÖÇ07 | Sayısallaştırma ile CBS'ye veri entegrasyonunun kavranması |
ÖÇ08 | Veri yorumlamada kullanılan parametrelerin öğrenilmesi |
ÖÇ09 | Görsel yorumlama ve analiz uygulamalarının kavranması |
ÖÇ10 | Bilgisayar ekranından yorumlama becerisi edinme |
ÖÇ11 | Sayısal yorumlamanın kavranması |
ÖÇ12 | Sayısal yorumlama becerisi edinme |
ÖÇ13 | Sayısal sınıflandırmanın algılanması |
ÖÇ14 | Sayısal sınıflama uygulamaları yapabilme becerisi edinme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanımlar, Kavramlar ve Tarihçe | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Veri, Bilgi, Sistem ve Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | CBS'de Veri Türleri ve Özellikleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | CBS'de Veri Toplama Teknikleri ve Sisteme Entegrasyon | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Uzaktan Algılama ile Sisteme Entegrasyon Uygulaması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | GPS Tekniği ile Sisteme Entegrasyonu Uyulaması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sayısallaştırılması Yöntemleri ile Sisteme Entegrasyonu Uygulaması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yorumlamada kullanılan parametreler | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Görsel yorumlama ve analiz uygulaması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bilgisayar ekranından yorumlama uygulaması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sayısal yorumlama | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sayısal yorumlama uygulaması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sayısal sınıflandırma | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sayısal sınıflandırma uygulaması | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Sınava hazırlık uygulamaları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |