Genel Bilgi
Kod | CSS230 |
Ad | Uzaktan Algılama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uzaktan Algılamada yapılan çalışmaların uygulamalı olarak öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Uzaktan Algılama Nedir . Uzaktan Algılamanın Tarihçesi, Uzaktan Algılama kullanılarak yapılacak çalışmalar nelerdir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uzaktan Algılama Ders Notu
Notlar
Derya Maktav Uzaktan Algılama Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | elektromanyetik spectrum u öğrenir |
ÖÇ02 | görüntü yorumlamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Arazi gözlem uydularını öğrenir |
ÖÇ04 | Görüntü çözünürlüğünü öğrenir |
ÖÇ05 | görüntü sınıflandırmayı öğrenir |
ÖÇ06 | Uzaktan Algılama da Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımını öğrenir |
ÖÇ07 | Arazi Kullanımı ve Arazi örtüsünü öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan Algılama nedir. Uzaktan Algılamanın Tarihçesi. | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektromanyetik Radyasyon 1 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elektromanyetik Radyasyon 2 | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Görüntüsü Yorumlama | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Görüntüsü Yorumlama Teknikleri | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Arazi Gözlem Uyduları | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Görüntü Çözünürlüğü | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Görüntü Sınıflandırma 1 | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Görüntü Sınıflandırma 2 | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Yöntem Seçilmemiş |
11 | Uzaktan Algılama da Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uzaktan Algılamada Bitkiler,Yeryüzü,Su yüzeyleri 1 | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uzaktan Algılamada Bitkiler,Yeryüzü,Su yüzeyleri 2 | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Arazi Kullanımı ve Arazi örtüsü 1 | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Arazi Kullanımı ve Arazi örtüsü 2 | literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |