Genel Bilgi
Kod | CEN466 |
Ad | Graduation Thesis |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenilen Bilgisayar Mühendisliği derslerini kullanarak bağımsız bir proje yapmak.
Dersin İçeriği
Öğrenciler eğitimi süresince öğrendiği bilgileri kullanarak bağımsız bir uygulama projesi yapar, raporlar ve sunar.
Dersin Ön Koşulu
Son sınıf öğrencisi olmak
Kaynaklar
Bitirme ödevi yazım ilkeleri
Notlar
Bitirme ödevi yazım ilkeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kendi başına proje yapma becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci bir mühendislik problemini çözmek için teorik bilgiyi uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci bir mühendislik problemine problem çözme adımlarını uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenci bir mühendislik probleminin çözümü olarak kullanılabilecek bir sistem geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Önerilen konunun tanımını yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Literatür taraması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Literatür özeti yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Seçilen problemin çözümü için mevcut yöntemleri analiz etme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Problem çözüm yönteminin tasarımı | Tasarım | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Problem çözüm yönteminin analizi | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Tasarım ve analizin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
9 | En uygun problem çözüm yöntemini belirleme | Analiz | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Belirlenen yöntemin kodlamasına başlangıç | Kodlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Berlenen yöntemin kodlamasını tamamlama | Kodlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Kodların doğruluk testi | Test etme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kodlardaki hataların düzeltilmesi | Doğrulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Deneysel sonuçların elde edilmesi | Deneysel tasarım | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projenin sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Proje raporunun yazımı | Rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor yazma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |