EEE416 Multidisciplinary Engineering Project

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE416
Ad Multidisciplinary Engineering Project
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA GÖK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin, spesifik bir konuda araştırma yaparak çok disiplinli ve bütünlüklü bir çalışma ortaya koymasını sağlamak

Dersin İçeriği

İçerik tezin konusuna bağlıdır. Bu dersi alan öğrenci çalışmayı başka bölümden olan en az bir başka öğrenci ile yürütecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin seçilebilmesi için öğrencinin (dersin seçildiği dönemde) mezun olabilecek durumda olması gerekmektedir.

Kaynaklar

Proje danışmanı tarafından önerilen seçtiği proje konusuyla ilgili basılı ve çevirim içi kaynaklar.

Notlar

Donanım ve yazılım tasarım araçları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Verı tabanlarını araştırır ve yapılmış çalışmaları derler.
ÖÇ02 Konu ile ilgili bir uygulama yapar,
ÖÇ03 Bütünlüklü bir bilimsel rapor hazırlar.
ÖÇ04 Başka disiplinden ortak/ortaklar ile çalışma koşullarına alışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu ve ortak seçimi Öğretim elemanlarının açıkladığı konular üzerine ön hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Konu üzerinde çalışma 2 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Konu üzerinde çalışma 3 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Konu üzerinde çalışma 4 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Konu üzerinde çalışma 5 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
6 Konu üzerinde çalışma 6 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Konu üzerinde çalışma 7 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yoktur. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Konu üzerinde çalışma 8 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
10 Konu üzerinde çalışma 9 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Konu üzerinde çalışma 10 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Konu üzerinde çalışma 11 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 Konu üzerinde çalışma 12 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Konu üzerinde çalışma 13 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
15 Konu üzerinde çalışma 14 Yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yoktur. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yoktur. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:30