Genel Bilgi
Kod | BYA150 |
Ad | Ekonomi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK EREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SADIK EREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Genel Ekonomi II dersinin amacı, milli gelir, enflasyon, işsizlik, döviz kuru, faiz haddi, ekonomik büyüme ve kalkınma gibi makro iktisadi konuların öğretilmesi ve öğrenciye güncel ekonomik sorunları analiz edebilme, yorumlayabilme ve bu sorunlar arasında ilişki kurabilme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Makroekonomiye Genel Bir Bakış: İktisadi Büyüme ve Dalgalanmalar, Ekonominin Ölçülmesi: Hasıla, Enflasyon, İşsizlik, Faiz Haddi, Döviz Kuru, Ödemeler Dengesi, Basit Keynesyen Model, IS-LM Modeli, Para Politikası, Maliye Politikası, Para Arzı, Para Talebi, Tüketim Teorisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tümay Ertek, MYO İçin Makro İktisat, İstanbul 2018.
Notlar
Emine Başar ve ark., Meslek Yüksek Okulları için Ekonomi, Nobel, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, temel makroekonomik kavramları tanıyabilecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, reel ve nominal değişkenlerin ayrımını yaparak faiz haddi, döviz kuru ve ödemeler dengesi gibi kavramları izah edebilecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, para ve mal piyasalarında dengenin nasıl sağlandığını analiz edebilecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, para arzı büyüklüklerini, para talebi teorilerini, para politikasının araçlarını, hedeflerini ve kurallarını açıklayabilecektir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, ekonomik büyüme ve kalkınma kavramlarını açıklayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinde karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri toplar, analiz eder, değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak takip eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal, ekonomik, kültürel ve hukuki konularda temel bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda teknoloji kullanımı ile ilgili bilgileri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili bürolarda yürütülebilecek hizmetleri ve buna bağlı işlemleri açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaşılan genel sorunları, teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü örgüt ile gereken bilgileri toplayarak rapor halinde sunabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro teknolojilerini etkin olarak kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü organizasyonlara ilişkin zaman ve protokol düzenlemeleri yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireylerin sosyal, kültürel farklılıklarını ve alanları ile ilgili özel gereksinimlerini de dikkate alarak uygun ortamları oluşturabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticiye yönelik evrak, kayıt işleyişini kontrol altında tutabilecek yöntem ve teknikleri uygulayabilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme yetisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yöneticiyle, örgütün iç ve dış çevresiyle etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilicine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtımı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Makroekonomiye Genel Bir Bakış; İktisadi Büyüme ve Dalgalanmalar | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ekonominin Ölçülmesi: Hasıla | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ekonominin Ölçülmesi: Enflasyon ve İşsizlik | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ekonominin Ölçülmesi: Faiz Haddi, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi: Basit Keynesyen Model-I | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi: Basit Keynesyen Model-II | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Planlanan Harcama, Faiz Haddi ve Hasıla Düzeyi: IS-LM Modeli-I | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Planlanan Harcama, Faiz Haddi ve Hasıla Düzeyi: IS-LM Modeli-II | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tüketim Teorisi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Para Arzı ve Para Talebi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Para Politikası | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Maliye Politikası | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ekonomik Büyüme ve Ekonomik Kalkınma | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |